Kortárs
fotóművészet
Díjak
2014 Budapest, Balkon kortárs művészeti folyóirat által első alkalommal indított INSIDER- díj elnyerése
2011 Az FFS által első alkalommal megszervezett Átlátás tehetséggondozó projektben a Nessim Galéria kiállítási lehetőségének elnyerése
2008 Germany, Köln, Epson Art Photo Award ’07 – winner, member of „best class” (Jury: Andreas Gursky and Thomas Weski)
2007 Budapest, Illés Istvánnal az @RC videopályázaton a füst-szív című film a legértékesebb társadalmi célú üzenet kategória díját nyerte el.
Mome diploma munkám: Ideál – 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12 – 2011 – giclée print
Kiállítási méret: 46×70 cm.Installálás: fekete szárító csipeszekkel.
A képeken roma férfiakat láthatunk különböző férfi-karakterek bőrében. Ők a mai kultúránkban megszokott, átlag férfitól várt tulajdonságok megszemélyesítői, mint a macsó, mackós, érzékeny, szépfiú stb. Szerettem volna nekik esélyt adni, hogy származásuk ellenére karakterükre fókuszáló képet prezentáljak róluk, amiben ritkán van alkalmuk feltűnni a mai társadalmi viszonyokban.
Témavezető: Kudász Gábor Arion, konzulens: Gulyás Miklós, opponens: Szilágyi András
Intim – 01, 02, 03, 04, 05, 06 – 2011 – giclée print
kiállítási méret: 70 cm széles kópia 100 cm széles fekete paszpartuban, fekete kerettel.
Széria darabszám: 5.
A sorozat az FFS (Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója) által szervezett Átlátás Pályázat egy kiállítási helyét nyerte el a Nessim Galériánál.
Sorozatom képei megpróbálnak leírni egy olyan viszonyt két ember között, ami erős, bensőséges, melynek sajátja az egymásra utaltság, a külvilág teljes kizárása, az egymásra hangolódás, vagy éppen a feszültségekben való őrlődés. A sorozat kísérlet az intimitás vizuális megfogalmazására egy párkapcsolaton belül. A képeket roma férfiakkal készítettem a valós akkori otthonomban. Diplomamunkámhoz hasonlóan itt is célom volt a származásukat vizuálisan háttérbe helyezni, elrejteni, hogy a hétköznapi, emberi mívoltuk bemutatásáé legyen az elsődleges szerep.
Fiala Gábor – Kaulics Viola (2013)
A Design Terminál Szubjektív történelem című tárlatára készülő sorozat:
Az eszköz
Sorozatunk képei olyan tárgyakról mutatnak be portrékat, melyek a 20. század során hatással lehettek közvetett, vagy akár közvetlen módon is az emberiség történelmére, személyes sorsokra, életutak alakulására.
Akár egy szovjet gyártmányú PPS gépfegyverről van szó, mely emberek halálát okozta anonym hadba vonulók által, akár egy írógépről, ami Kádár János asztalán állva szolgálta gazdája igényeit, használati tárgyakat, eszközöket láthatunk. Véleményt nem alkotunk „cinkosságukról”, a képek naturálisan mutatják be a gyakran elhasználódott, leamortizált külsejüket.
Nem tudjuk mennyit mesélhetnek ezek a tárgyak önmagukról, gazdáikról, mondanak-e egyáltalán plusz információt a történelmünkről, de személyes legendáik kiemelik őket az egyszerű használati tárgyak sorai közül, szubjektív valósággá válik jelenlétük, szubjektív érzelmeket kelthetnek bennünk.
A nedves kollódiumos eljárással készült felvételek, maga a technika megválasztása egy olyan plusz dimenzióba repíti a képek nézőit, mely korhű képet alkot ezen használati tárgyak arcáról.
Sorozatunk kutatómunkára épül, számos múzeummal, egyéni gyűjtővel vettük fel a kapcsolatot az elmúlt hónapokban. Azonban az engedélyeztetések időigényesek, illetve a közreműködések csak részben valósultak meg, vagy a mi szelekciónk során nem került be egy-egy fényképezett tárgy a végső 4 képbe képzőművészeti szempontokat figyelembe véve. Minden megkeresett intézmény (Holokauszt Emlékközpont, Hadtörténeti Múzeum, Nemzeti Múzeum, Természettudományi Múzeum, Terror Háza stb.) kooperatív, segítőkész volt, amit köszönünk.
Purification (2014), részlet
A Balkon kortárs művészeti folyóirat inside express című rovata minden hónapban bemutat két fiatal kortárs képzőművészt, az FKSE (Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület) tagságából.
A Balkon által alapított INSIDER-díjat a mellékletben szerepelt alkotók közül elsőként Kaulics Viola, Kótun Viktor és Szentesi Csaba nyerte el 2014-ben.
Ennek részeként a Budapest Galériában voltak láthatóak a képek.
Masni / Bow, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11 ,12
2016-2018, giclée print, 75×70 cm.
Széria darabszám: 3
Képeimen masnis nőket fényképezek, mely attribútum a nőiesség és egyben a társadalmi elvárások felé mutatott megfelelési kényszer, a “szépnek lenni” szimbólumának tekinthető életkortól függetlenül. Az arc véleménynyilvánításra, önkifejezésre hivatott pontjain, mint pl. száj, szemek, használom ezt a nőiességet szimbolizáló jegyet.
Kapcsolat / ajánlatkérés